کرمانی ها بیان

ساخت وبلاگ
تور اطلاع‌رسانی اکونوموزه‌ی حیاتی برگزار شد

تور اطلاع‌رسانی (اینفوتور) از اکونوموزه‌ی حیاتی، برای فعالان گردشگری کرمانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری پنج شنبه 29 بهمن ،توراطلاع رسانی از اکونوموزه حیاتی با هدف آشنایی فعالان عرصه‌ی گردشگری با اکونوموزه‌ی حیاتی انجام شد.

بر اساس این گزارش، فعالان گردشگری کرمان می توانند طرح‌ها، نظرات و پیشنهادات خود را در مورد چیدمان موزه و برنامه‌های فرهنگی، هنری و گردشگری آن انعکاس دهند.
پروژه‌ی احیا و بازسازی مدرسه‌ی بانو بی‌بی‌جان حیاتی که از سال گذشته آغاز شد، به‌تازگی به‌عنوان اکونوموزه‌ی مشاغل و حِرف کرمان قدیم مورد بهره‌برداری قرار گرفته و آماده‌ی بازدید علاقه‌مندان و گردشگران است.

گفتنی است شرکت‌ها و مجموعه‌های بخش خصوصی، فضایی را برای هنرمندان بومی اختصاص می‌دهند تا با حضور مخاطب کار خود را انجام دهند و فرصت عرضه‌ی مستقیم محصول به خریدار را داشته باشند.
لازم به ذکر است؛ در این بازدید اطلاعات جامع و کاملی از سابقه‌ی تاریخی کاربری‌های مختلف و متنوع این مجموعه به فعالان گردشگری شهر کرمان ارایه شد تا در بازدیدهای گردشگران و برای جذب بیش‌تر گردشگر به کار برده شود.

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 126 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 16:26

امتحان ورود به پایه‌ی نظام مهندسی ساختمان در استان کرمان


مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان خبر داد:
آزمون ورود به حرفه نظام مهندسان ساختمان استان کرمان برگزارشد
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان پنج شنبه 29 بهمن گفت: امروز و فردا در سه نوبتِ صبح پنج‌شنبه، عصر پنج‌شنبه و صبح جمعه، امتحان ورود به پایه‌ی نظام مهندسی ساختمان در استان کرمان برگزار می‌شود.
محمدمهدی بلوردی با بیان این‌که این آزمون در شش رشته‌ی مهندسی عمران، معماری، نقشه‌کشی، ترافیک، تاسیسات برقی و تاسیسات مکانیکی برگزار می‌شود، گفت: تعداد 4006 نفر در دو حوزه‌ی کرمان و جیرفت در این آزمون شرکت می‌کنند؛ ضمن این‌که در کل کشور نیز، 150 هزار نفر در آزمون شرکت خواهند کرد.
وی افزود: این آزمون، دومین نوبت است که در سال‌جاری برگزار می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان این‌که ورود به‌ی حرفه‌ی نظام مهندسی، بعد از گذشتن سه سال از مدرک کارشناسی، دو سال از مدرک کاردانی، دو سال از مدارک کارشناسی ارشد و یک‌سال از مدرک دکترا امکان‌پذیر است، گفت: بعد از برگزاری آزمون، شرکت‌کنندگان با احتساب 50 درصد نمره، به حرفه‌های شش‌گانه‌ی نظام مهندسی ورود پیدا می‌کنند.
 

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 134 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 16:26

دریافت کارتهای ملی هوشمند خود

شهروندان استان برای دریافت کارتهای ملی هوشمند خود عجله نکنند.
تاکنون 140 نفر از مردم استان کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده اند.
دوبله
بیننده  معاون اداره کل ثبت احوال استان گفت برخی از مردم به علت عدم اطلاع رسانی مناسب در خصوص زمان ارائه خدمات کارتهای ملی برای دریافت آنها به اداره پست استان می آیند که باعث ازدحام در این محل شده است.
وی گفت مردم میتوانند از ساعت 8 صبح تا 6 عصر در روزهای شنبه تا چهارشنبه و پنجشنبه ها تا ساعت 4 عصر برای دریافت کارتهای ملی هوشمند خود به اداره کل پست استان مراجعه کنند.
وی گفت پیامهای ارسال شده از طرف ثبت احوال مبنی بر مهلت یک هفته ای برای دریافت کارتهای هوشمند ملاک مراجعه نمیباشند و مردم میتوانند از روی فرصت برای کارتهای خود اقدام کنند

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 133 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 16:26

16شهرستان استان کرمان مناطق ممنوعه برای افغانها

در اجرای طرح ساماندهی اتباع خارجی در استان کرمان 16 شهرستان مناطق ممنوعه اند
بگزارش خبرگزاری صداوسیما مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشورامروزپنج شنبه 29 بهمن  در سفربه بردسیربا اشاره به تصویب طرح ساماندهی اتباع خارجی در استان کرمان در وزارت کشور افزود: از 23 شهرستان استان کرمان 16شهرستان آن جزو منطقه ممنوعه قرار گرفته و اسکان و حضور اتباع و مهاجران خارجی دراین شهرستانها ممنوع و غیر قانونی است .
احمد محمدی فر افزوداتباع و مهاجرین خارجی مقیم ایران که اقامت قانونی در کشور دارند از تمام مزایای قانونی در کشور برخوردارند اما اتباع خارجی که غیرقانونی وارد کشور میشوند مجرمند و با آنها برخورد قانونی خواهد شد.
وی بهداشت و درمان مهاجران و پناهندگان را یکی از اولویت های اساسی دانست وافزود برای ارتقای بهداشت، ساماندهی زیرساخت ها وامکانات مهمانشهرافغانها در دستور کار قرار دارد

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 123 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 14:42

جلسه پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی

همه کسانیکه در عرصه انتخابات وارد میشوند باید اصول و قوانین نظام جمهوری اسلامی را رعایت کنند.
رئیس کل دادگستری استان/ در جلسه پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی در بین کاندیداهای حوزه انتخابیه کرمان و راور گفت: نامزدهای انتخابات رفتارها و مواضعی پیش گیرند که مطلوب مقام معظم رهبری باشد.
موحد با تاکید بر اینکه  هرگونه تخطی از مقررات جرم محسوب میشود.
افزود در هر شهرستان استان یک مرکز برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی راه اندازی شده است.
در این جلسه /توحیدی فرماندار کرمان هم گفت 37 داوطلب از حوزه انتخابیه کرمان و راور حق انجام تبلیغات انتخاباتی را دارند و افزود  نامزدها مجازند تنها در مکانهایی که برای نصب آگهی ها و پوسترها مشخص شده اند  تبلیغات خود را انجام دهند.
وی از نامزدها خواست  سایتها و کانالهای مجازی خود را به فرمانداری و بخشداریها اعلام کنند تا در صورت انتشار مطالبی با نام نامزدها منبع آن مشخص شود.
 

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 123 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 14:42

بازی حساس ذوب آهن و فولاد

داور کرمانی  بازی حساس ذوب آهن و فولاد را قضاوت میکند. به گزارش خبر گزاری صدا و سیما پنج شنبه 29  بهمن
رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور امروز  پیگیری میشود و در یکی از بازی ها  دو تیم ذوب آهن اصفهان و فولاد خوزستان برابر هم صف آرایی میکنند که این بازی را سید رضا مهدوی  داور کرمانی  قضاوت میکند.

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 95 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 14:42

جشن تکلیف دانش آموزان رابری با کاشت نهال

214 دانش آموز دختر شهرستان رابر در استان کرمان رسیدن به سن تکلیف خود را با کاشت نهال جشن گرفتند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیماپنج شنبه 29 اسفند  در حاشیه مراسم جشن تکلیف این دانش آموزان که مسئولان شهر ستان و کارشناسان اداره منابع طبیعی حضور داشتند هر کدام از دانش آموزان دختر ، یک نهال کاشتند.
ابوذر سیفی رئیس اداره منابع طبیعی رابر در این مراسم گفت شهرستان کوهستانی رابر یکی از ذخیرگاههای درختان کمیاب در ایران است که متاسفانه خشکسالی ، چرای بی رویه دامها ، بی توجهی گردشگران و سودجویی افرادی که به دنبال قطع درختان هستند باعث شده این ذخیره گاهها در معرض تهدید قرار گیرند لذا درصدد نهادینه کردن فرهنگ درخت دوستی در جامعه هستیم و تشویق دانش آموزان به کاشت نهال در آغاز دوران تکلیف در همین چارچوب صورت میگیرد .
 

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 108 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 11:58

رها سازی 98 قطعه پرنده وحشی در رفسنجان


98 قطعه پرنده وحشی از قفس یک فروشنده غیر مجاز در رفسنجان آزاد و به دامان طبیعت بازگردانده شدند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما 28 بهمن ماه حسین آخوندی رئیس اداره محیط زیست رفسنجان گفت مامورین یگان حفاظت این اداره متوجه شدند یک فروشنده پرندگان در شهر رفسنجان اقدام به خرید و فروش پرندگان کمیاب وحشی میکند و لذا با هماهنگی مراجع قضایی تعداد 98 قطعه پرنده وحشی از نوع سهره سینه سرخ ، سهره طلایی، سهره پیشانی سرخ و چکاوک وحشی را از این مغازه جمع آوری و در زیستگاه طبیعی خود رها کردند. وی افزود فرد متخلف نیز با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شد .

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 132 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 10:56

کاهش وقوع سرقت در کرمان

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان از کاهش پنج درصدی وقوع سرقت در این استان خبر داد . به گزارش خبرگزاری صدا و سیما 28 بهمن ماه سرهنگ یدالله حسن پور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود در ده ماه گذشته میزان سرقت منزل 9 درصد، اماکن تجاری 16 درصد، خودرو پنج درصد و لوازم داخل خودرو 11 درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است. سرهنگ حسن پور گفت در ده ماه گذشته شاهد کاهش 26 درصدی وقوع سرقت های مسلحانه در استان بوده ایم .
رئیس پلیس آگاهی استان کرمان در عین حال درباره رشد جرائم مرتبط با کلاهبرداری هشدار داد و گفت روزهای پایانی سال نزدیک است و کلاهبرداران در پوشش خریدهای پایان سال به سراغ فروشندگان خواهند رفت و لازم است مغازه داران بدون رودربایستی، خودداری از اعتمادهای بی جا و با هوشیاری کامل داد وستد کنند. سرهنگ حسن پور بااشاره به اینکه وقوع جرایم مختص منطقه خاصی از جهان نیست گفت گرچه فقر و اعتیاد در بروز پاره ای جرائم مانند سرقت و کلاهبرداری نقش دارند اما ریشه بسیاری از جرایم این حوزه ، زیاده خواهی و تمایل به کسب ثروت در زمان کوتاه و بدون زحمت است.
 

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 107 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 10:56

گرده افشانی زودهنگام نخیلات در ریگان

نخلداران شهرستان ریگان در شرق استان کرمان ، گرده افشانی زود هنگام نخلستانها را آغاز کرده اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما 28 بهمن ماه پیمان جلالی مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت به علت گرمای نسبی هوا ، درختان نخل حدود دو ماه زودتر از هر سال به گل دهی رسیده اند و کشاورزان نیز کار گرده افشانی نخلستانها را که باید با دست انجام شود آغاز کرده اند. مدیر جهاد کشاورزی ریگان با اشاره به اینکه زمستان هنوز تمام نشده و امکان بازگشت سرما وجود دارد گفت بیدار شدن زود هنگام نخلها ممکن است به درختان آسیب برساند لذا کشاورزان بهتر است محصول خود را بیمه کنند.
گرده افشانی یکی از سه مرحله اصلی در فرایند تولید خرما است که تاثیر مستقیمی بر کمیت و کیفیت محصول دارد. سالیانه بیش از 35 هزار تن خرما از نخلستانهای شهرستان ریگان برداشت و روانه بازار مصرف می شود .

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 132 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 10:56

رها سازی 98 قطعه پرنده وحشی در رفسنجان


98 قطعه پرنده وحشی از قفس یک فروشنده غیر مجاز در رفسنجان آزاد و به دامان طبیعت بازگردانده شدند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما 28 بهمن ماه حسین آخوندی رئیس اداره محیط زیست رفسنجان گفت مامورین یگان حفاظت این اداره متوجه شدند یک فروشنده پرندگان در شهر رفسنجان اقدام به خرید و فروش پرندگان کمیاب وحشی میکند و لذا با هماهنگی مراجع قضایی تعداد 98 قطعه پرنده وحشی از نوع سهره سینه سرخ ، سهره طلایی، سهره پیشانی سرخ و چکاوک وحشی را از این مغازه جمع آوری و در زیستگاه طبیعی خود رها کردند. وی افزود فرد متخلف نیز با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شد .

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 149 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 1:53

کاهش وقوع سرقت در کرمان

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان از کاهش پنج درصدی وقوع سرقت در این استان خبر داد . به گزارش خبرگزاری صدا و سیما 28 بهمن ماه سرهنگ یدالله حسن پور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود در ده ماه گذشته میزان سرقت منزل 9 درصد، اماکن تجاری 16 درصد، خودرو پنج درصد و لوازم داخل خودرو 11 درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است. سرهنگ حسن پور گفت در ده ماه گذشته شاهد کاهش 26 درصدی وقوع سرقت های مسلحانه در استان بوده ایم .
رئیس پلیس آگاهی استان کرمان در عین حال درباره رشد جرائم مرتبط با کلاهبرداری هشدار داد و گفت روزهای پایانی سال نزدیک است و کلاهبرداران در پوشش خریدهای پایان سال به سراغ فروشندگان خواهند رفت و لازم است مغازه داران بدون رودربایستی، خودداری از اعتمادهای بی جا و با هوشیاری کامل داد وستد کنند. سرهنگ حسن پور بااشاره به اینکه وقوع جرایم مختص منطقه خاصی از جهان نیست گفت گرچه فقر و اعتیاد در بروز پاره ای جرائم مانند سرقت و کلاهبرداری نقش دارند اما ریشه بسیاری از جرایم این حوزه ، زیاده خواهی و تمایل به کسب ثروت در زمان کوتاه و بدون زحمت است.
 

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 140 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 1:53

گرده افشانی زودهنگام نخیلات در ریگان

نخلداران شهرستان ریگان در شرق استان کرمان ، گرده افشانی زود هنگام نخلستانها را آغاز کرده اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما 28 بهمن ماه پیمان جلالی مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت به علت گرمای نسبی هوا ، درختان نخل حدود دو ماه زودتر از هر سال به گل دهی رسیده اند و کشاورزان نیز کار گرده افشانی نخلستانها را که باید با دست انجام شود آغاز کرده اند. مدیر جهاد کشاورزی ریگان با اشاره به اینکه زمستان هنوز تمام نشده و امکان بازگشت سرما وجود دارد گفت بیدار شدن زود هنگام نخلها ممکن است به درختان آسیب برساند لذا کشاورزان بهتر است محصول خود را بیمه کنند.
گرده افشانی یکی از سه مرحله اصلی در فرایند تولید خرما است که تاثیر مستقیمی بر کمیت و کیفیت محصول دارد. سالیانه بیش از 35 هزار تن خرما از نخلستانهای شهرستان ریگان برداشت و روانه بازار مصرف می شود .

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 129 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 1:53

آغاز ساخت 6 سایت نیروگاه خورشیدی درکرمان

در اجرای برنامه پنج ساله برای تولید برق تجدیدپذیر ساخت 6 سایت نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی درکرمان آغاز شد.
بگزارش خبرگزاری صداوسیما 27 بهمن ماه علی اصغر نصرالهی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان درمراسم آغازساخت یکی از این سایت ها در جاده قدیم ماهان گفت: این نیروگاه ها با مجموع ظرفیت 60مگاوات در بازه زمانی 18 ماه به بهره برداری می رسد.
معاون سازمان انرژی های نو ایران هم در این مراسم گفت بر اساس رویکرد جدید وزارت نیرو، قیمت خرید تضمینی برق تجدید پذیر در کشور آن قدر جذاب است که به زعم سرمایه گذران خارجی از بهترین قیمت ها در دنیاست.
جعفر محمد نژاد افزود: به ازای هر مگاوات انرژی خورشیدی به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای پنج و نیم نفر شغل ایجاد می شود و این انرژی در زمینه صرفه جویی در مصرف آب و کاهش مسائل زیست محیطی نیز تاثیر بسزایی دارد.
بگفته وی میزان تابش خورشیدی در کشور حدود پنج مگاوات ساعت است که استان های کرمان، یزد و نقاط مرکزی ایران از نقاط قابل توجه در دنیا برای سرمایه گذاری در تامین برق تجدید پذیر هستند.
علی شمس اردکانی عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران هم استان کرمان رایکی از بهترین کریدورهای انرژی خورشیدی در جهان دانست وافزوداز یزدان آباد تا جنوب راین در استان کرمان چندین هزار مگاوات ظرفیت تولید برق از انرژی خورشیدی وجود دارد که می توان واحدهای 10 تا 50 مگاواتی ایجاد کرد.
وی با اشاره به ظرفیت مهم ایجاد کارخانه های جنبی واحدهای تولید انرژی خورشیدی در استان کرمان ابراز امیدواری کرد پس از موفقیت در حداقل سه واحد از این نیروگاه ها کارخانه های تولید انرژی های خورشیدی در این استان ساخته شود
استان کرمان با داشتن 320 روز آفتابی و وزش باد در برخی مناطق آن موقعیت مناسبی برای ساخت نیروگاه های خورشیدی و بادی دارد.

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 134 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 2:36

افتتاح مجموعه آموزشگاهی فنی و حرفه ای بانوان در سیرجان

مجموعه آموزشگاهی فنی و حرفه ای بانوان درسیرجان امروزبه بهره برداری رسید
بگزارش خبرگزاری صداوسیما 27 بهمنماه نادیا امجدی مسئول این مرکز آموزشی بانوان گفت : برای دایر کردن این مرکز ده میلیارد ریال هزینه و زمینه اشتغال صد نفر از بانوان فراهم شده است
محمد جهانگیری مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان هم ازآموزش 20هزارنفردر مرکز اموزش فنی و حرفه ای استان طی امسال خبر داد وافزود80 درصد کسانی که آموزش های فنی و حرفه ای را فرا می گیرند جذب بازار کار می شوند.

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 106 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 2:36

مرگ خاموش زوج جوان ماهانی

قاتل نامرئی باعث مرگ یک زوج جوان در ماهان از توابع شهرستان کرمان شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما 27 بهمن ماه سرهنگ عبدالعلی روانبخش فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت حادثه در یکی از منازل روستای لنگر از توابع ماهان روی داد و زوج جوانی به علت مسمومیت ناشی از انتشار گاز منواکسید کربن جان خود را از دست دادند. فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با ابراز تاسف از این حادثه دلخراش گفت براساس نظریه کارشناسان، علت بروز حادثه رعایت نکردن اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی و نبود دودکش برای گازهای خروجی بخاری بوده است.

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 137 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 2:36

افتتاح طرح در استان کرمان

دو طرح بهداشتی و چند طرح عمرانی در استان کرمان به بهره برداری رسید. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما 26 بهمن در شهربابک کلینیک تخصصی بیمارستان ولی عصر این شهر  افتتاح شد. محمدرضا شریفی فرماندار شهربابک گفت این کلینیک با زیربنای 400 متر مربع و با صرف چهار و نیم میلیارد ریال هزینه در یک سال احداث شده است. وی افزود هزینه احداث این کلینیک را یک نیکوکار شهربابکی تامین کرده است و با احداث آن ؛ متخصصانی که به تازگی جذب شبکه بهداشت و درمان شهربابک شده اند از فضای مناسب برای طبابت و ارائه خدمات تخصصی به بیماران برخوردار شدند.
در زرند نیز کلینیک تخصصی فرهنگیان این شهرستان افتتاح شد. بگفته حبیب الله خنجری فرماندار زرند این کلنیک با زیربنای 500 مترمربع شامل بخش های پزشکی عمومی و تخصصی و دندانپزشکی است و به طور شبانه روزی به بیماران خدمات ارائه میکند . وی افزود برای تجهیز این درمانگاه یک میلیارد ریال هزینه شده است . در شهرستان انار نیز چند طرح برق رسانی و ترمیم معابر روستایی با صرف 6 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار امروز به بهره برداری رسید.
 

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 133 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 1:30

مرگ دو جوان زرندی در حادثه رانندگی

بی احتیاطی در رانندگی جان دو جوان زرندی را گرفت. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما 26 بهمن سرگرد علی زمانی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی زرند گفت دراین حادثه که در نخستین ساعات بامداد 26 بهمن در دو راهی شهرک شهید باهنر زرند به وقوع پیوست یک دستگاه موتورسیکلت با یک دستگاه کامیون برخورد کرد که در این حادثه راکب و ترک نشین موتورسیکلت در دم جان خود را از دست دادند..سرگرد زمانی علت حادثه را بی احتیاطی راکب موتورسیکلت و بی توجهی وی به رعایت حق تقدم هنگام ورود از فرعی به اصلی اعلام کرد و افزود نقص سیستم روشنایی معبر ، فقدان خط کشی و کمبود علائم هشدار دهنده نیز دراین حادثه بی تاثیر نبوده است.
 

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 144 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 1:30

کارگاه پرورش تولید قارچ دکمه ای در هنرستان کشاورزی بم

کارگاه پرورش تولید قارچ دکمه ای در هنرستان کشاورزی بم آغاز به کار کرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما 27 بهمن ماه سید محمد حبیب اللهی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بم گفت راه اندازی این کارگاه آموزشی، بخشی از طرح تولیدی کردن هنرستانها است و به افزایش مهارت علمی و عملی هنرآموزان کمک میکند. رضا اشک فرماندار بم هم گفت تجهیزات این کارگاه را یک موسسه خیریه کار آفرینی در تهران تامین کرده است و هنرآموزان هنرستان کشاورزی شهید بهشتی بم می توانند در یک دوره 70 روزه سه مرحله قارچ دکمه ای برداشت و به بازار عرضه کنند .
 

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 141 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 1:30

مدیر کل صدا وسیمای مرکز کرمان 26 بهمن ماه 1394 از ستاد بازسازی عنبات عالیات دفتر کرمان بازدید کردند وی  از فرآیند ترفیع گنبد حرم امام حسین (ع) مطلع شدند .در این بازدید  دکتر احمدعلیرمضانی از  ساخت برنامه ای ویژه ی مستند با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات  خبر داد.

- - , .

کرمانی ها بیان...
ما را در سایت کرمانی ها بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان kermaniha بازدید : 135 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 0:11